VIRTUÁLNÍ PROHLÍDKA

Turistika

Okolí chaty má velmi výhodnou polohu pro podnikání výletů jak po pěších trasách nebo cyklotrasách, tak i v zimě po cestách lyžařských.

Přehled hlavních pěších tras najdete ZDE

Městem Rýmařov prochází červená značka dálkové evropské trasy E3 z Maďarska a Slovenska od Budišova nad Budišovkou, přes Dvorce,Dětřichov nad Bystřicí, přes nejvyšší horu Nízkého Jeseníku Slunečnou, dál přes Ryžoviště, Stránské, Stráleckou myslivnu. Z Rýmařova pokračuje přes Starou Ves, kolem vyhořelé chaty Alfrédky k Jelení studánce, po hřebeni přes Vysokou Holi, Petrovy kameny a Ovčárnu pod vrchol Pradědu kolem Švýcárny, přes Červenohorské sedlo, Keprník, pod vrchol Šeráku, do Ramzové, Petříkova a pod Králický Sněžník, do Králík a Orlickými horami a Krkonošemi dál do Německa a dokonce až k Atlantiku.

Mezi Stránským a Rýmařovem v údolí Oslavy odbočuje žlutá značka k Rešovským vodopádům a od nich na Křížový vrch u Rudy a do Břevence. Z Rýmařova vede zelená značka přes Skály k Rešovským vodopádům a dál kolem Fialova mlýna údolím Huntavy k jejímu soutoku s Oslavou a do Dlouhé Loučky, na Sovinec a přes Křížov do Šternberka.

Červená značka ze Šumperka vede přes Kamenný vrch, Rabštejn, Bedřichov, Dobřečov, Tvrdkov, Rešovské vodopády, Rešov, Sovinec a Paseku do Šternberka.

S trasou E3 se ve Staré Vsi kříží žlutá – doleva ke Škaredé jedli, doprava přes Novou Ves do Karlova a Malé Morávky.Od Škaredé jedle, kde žlutá značka končí, vede na severozápad červená ke křižovatce turistických cest a kolem motorestu Skřítek (na státní silnici č. 11) přes Klepáčov k Maršíkovu. Ze Skřítku, přes křižovatku nad Skřítkem můžeme jít po hřebenovce po zelené značce přes Břidličnou horu k Jelení studánce a odtud dolů k přečerpávací vodní nádrži Dlouhé Stráně.

Žlutá značka od Škaredé jedle kolem Anenské huti směřuje na Novou Ves, kde se můžeme Na vyhlídce rozhlédnout na sever na Jeseníky, na jihu uvidíme Rýmařov, z Nové Vsi nás pak žlutá značka zavede do Karlova a Malé Morávky.

S Karlovou Studánkou spojuje Malou Morávku hezká nenáročná červeně značená stezka.

Na Praděd vedou z Karlovy Studánky žlutá, zelená a modrá značka, po žluté půjdeme podél vodopádů Bílé Opavy.

zdroj textu a fotografií viz. portál www.rymarovsko.cz

Líbí se vám chata Ferdinand?

V případě rezervace nebo dotazů volejte, pište.